21 Kasım 2013 Perşembe

Kapımı Çalıp Duran Sonbahar


Mevsimler geçer gider, yazı sevenler hüsrana uğrar. Sonbaharı eteğine toplayanların içini buruk bir hüzün kaplar... İnanması güç gelir, yazın erken bitmesi. Bursa' da güzeldir sonbahar, ağaçların olduğu yerde güzeldir herhalde. Sararan, solan yaprakların yollara düşüşü güzeldir. Yağmurun cama vuruşu dünyanın neresinde olursanız olun güzedir. Sıcak bir kahveyi yudumlamak dost sohbeti hayatının fonunu oluşturuyorsa sonbahar güzeldir, her yerde. Üşüyorsanız, yalnızsanız, sıcak bir sohbetten mahrumsanız ve mevsimlerden sonbaharsa, o zaman etkilenmemek mümkün değildir, mevsimlerin geçişinden. Sonbahar; hüznün ve kahverengilerin mevsimi. Yağmurun ve hazırlanmanın mevsimi. Eteğinde anılar biriktirenlerin mevsimi. Eteğinde sonbaharı biriktirenlerin mevsimi. Gördüğünü hisseden, gördüğünü fark edenlerin mevsimi. Tüm güzelliklerin içindeki hüznü görebilenlerin mevsimi. Yağmuru sevenlerin, ıslanmayı tercih edenlerin mevsimi. Kaldırımları ve şiirleri sevenlerin, bankları ve parkları sevenlerin mevsimi... Sonbahar, son baharını geçirenlerin mevsimi, sonbahar; gençliği ve zamanını geçirenlerin mevsimi. Sonbahar, hüzünlü, kederli şarkıların dinlediği mevsim. Yazın dertlendirmeyen sözlerin, idrak edildiği mevsim. Sonbahar, sinemaya sevdiğinle gidip el ele romantik film izlediğin mevsim. Yazdan kalma günleri iple çektiğin mevsim. Benim için evde güzel filmler izlemenin, camdan yağmuru seyretmenin, kitap okumanın ağır bastığı mevsim. Bana zamanın geçtiğini en çok hatırlatan mevsim. Burukluğun ve buruk şarabın tadını en çok bu mevsimde severim. İşte size sonbahar; keyfi ve kederi ile yağmuru ve temizliğiyle..
Yalnız kalmanın insana en yakışacağı mevsim hangisi derlerse bana, hiç düşünmeden sonbahar derim. İşte böyle zamanlarda dinlediğim her şarkıda söyleyemediklerim var.
Caddenin ortasında öylece durdum izliyorum. Bütün bakışlar farklı, tatlı bir telaş var koşuşturan bedenlerde. Şehrin en gürültülü yerinde içimde bir sessizlik hakim. Bir annenin çocuğundan ayrılması kadar buruk etraf. Duygularım buz gibi, üşüyorum. Özlemim tarifsiz. Kaç zaman oldu bilinmez. Zaman hızla akıp gidiyor ve ben engel olamıyorum. Beynimde cevaplayamadığım sorular. İlk kez kendimle çelişiyorum. Giden gerçekten ben miydim yoksa sen benden gideli çok mu oldu söyle? Pişmanlıklar fayda etmiyor yaralarıma. İçimdeki yıldızlar sönük. Her yeni gün sana uyanıyor kırgın duygular. Gitmekle kalmak arasında ağar bir savaş var. Bak yine gün ağardı. Ben sabahın ilk ışıklarında içimde biriktirdiklerimle baş başayım. Kendime bile itiraf edemediğim kelimeler beynimi kemiriyor.

Ortalıkta bir sürü ben dolaşıyor sensiz... Mevsim sonbahar ve ben vazgeçtim aşk! Artık sen bana bakma…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder